Behandling af piskesmæld

Hvad er et piskesmæld, og hvad kan massage gøre?

Lad os starte med at sige at ved et piskesmæld er masseuren ALTID en hælper der kommer ind fra sidelinien og løsner spændinger når det statslige sundhedsapparat HAR undersøgt nakke/hoved/ryg for alle mulige andre eventuelle skader!!!

Det er meget vigtigt som masseur at være meget klar i mælet over hvad man har kapacitet til og ikke. Vi må huske at vi løsner spændt muskulatur; punktum. Personligt kan og vil jeg gerne hjælpe folk der har fået problemer efter et piskesmæld (og har da også gjort det, ex. på en faldskærmskammerat som havde haft en "lidt" hård åbning!!), men jeg løsner kun den spændte muskulatur, og har der været store problemer ved uheldet, der fremkaldte piskesmældet, vil jeg kun løsne muskler udpeget af kundens læge/fysioterapeut. Jeg vil langt hellere ikke foretage mig noget end at komme til at lave ravage; det kunne jo være at muskelspændingerne aflastede nogle nerveklemninger. Og sådanne spændinger vil jeg under INGEN omstændigheder røre!! 

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Lotus behandling - hvis du er deprimeret

Wellness massage

Muskelreflekser