Massage og smerte ?!

Må det gøre ondt??

Må jeg sidde lidt i mit elfenbenstårn og polere glorien og udbryde; "gud forbyde smerte når masseuren arbejder"!? Ud over at det er ubehageligt så modarbejder det direkte massagen (læs lidt om det her på siden om muskelreflekser). Der er efter sigende teknikker hvor der arbejdes med smerte for at løsne muskler; det er ikke noget jeg har gidet bruge tid på da jeg ikke har problemer med at opnå resultaterne uden!
Ja det er når masseuren, den normale person taler. Men der er jo også LIGE ekstremisten, ikke at jeg selv anser mig for at være det, hvor målet helliger midlet!! Stærkt kompetitative idrætsfolk har en lidt anden tilgang til massage og stræk. Det skal virke og løse problemet; "uanset prisen".
Jeg vil stadig holde på at massagen ikke må gøre ondt, men jeg har set mange helt blege ansigter med koldsved på panden efter en massiv gang stræk herfra! Tro mig selv efter at et baglår ex. er løsnet rigtig grundigt op med massage så gør det altså avs at få det strakt massivt igennem af en anden person der ved hvad han/hun laver!!! MEN det kan være forskellen mellem at låret udvikler fibersprængninger "i tide og utide" eller at hækkeløberen kan fortsætte sin karriere!!

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Lotus behandling - hvis du er deprimeret

Wellness massage

Muskler